Trends in de online marketing

Reacties uitgeschakeld voor Trends in de online marketing

Trends in online marketing. Het lijkt een beetje paradoxaal, want marketing op online gebied is zelf al een grote trend! Wel een trend waar je in mee moet gaan uiteraard. Als je er niet in mee gaat, zwem je tegen de richting in en zul je verdrinken. Dat is zonde en dat gunnen we je niet, dus daarom gooien we een reddingsboei naar je toe! Je moet een beetje wegwijs worden in deze wereld en daar zetten we met deze blog een goede, eerste stap mee. Je zult namelijk leren over enkele trends in deze wereld en dat gaat je in staat stellen beter te begrijpen wat er omgaat in deze wereld, waar jij aan moet denken en waar voor jou kansen liggen. Lees je mee over de huidige hypes van online marketing? 

Duurzaamheid, ethiek en online marketing

Links is in en vooral onder jongeren. De meesten weten misschien niet eens wat links nu precies inhoudt en wat écht duurzaam leven betekent, maar dat is niet erg! Voor jou is het belangrijk dat je je bezighoudt met duurzaamheid, ethiek en sociale verantwoordelijkheid in je online marketing laten voorkomen. Of je je marketing nu zelf doet of dit uitbesteedt; je moet ervoor zorgen. 

Consumenten hechten namelijk steeds meer waarde aan duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid. Merken die deze waarden omarmen en authentiek communiceren over hun werkzaamheden, zullen het goed doen bij milieubewuste consumenten. Je kunt bijvoorbeeld een actie opzetten die hierbij aansluit of in je digitale marketing communiceren over wat je al doet op het gebied van milieu en sociale verantwoordelijkheid. 

Persoonlijkheid in je online marketing

Dit is een eeuwenoud trucje dat altijd goed zal blijven werken; mensen een persoonlijke ervaring geven. Dit zorgt ervoor dat ze zich gehoord voelen, dat je voldoet aan hun verwachtingen en bovenal dat ze een goed gevoel bij je business krijgen. Ze weten wat ze kunnen verwachten, ze weten dat jij je best doet met je online marketing om hen een persoonlijke ervaring te bieden en ze weten dat ze niet teleurgesteld zullen worden. Kijk eens hoe jij ze een gepersonaliseerde ervaring kan bieden. Je kunt ook kijken of je marketeers hun strategieën hieraan kunnen aanpassen.  Dek bijvoorbeeld eens aan gegevensgestuurde personalisatie, zoals het aanbevelen van producten op basis van eerdere aankopen en het versturen van gerichte e-mails op basis van gedrag. Zelfs een geautomatiseerd, maar persoonlijk berichtje op de verjaardag van de klant kan al wonderen doen. 

Video en audio

In de online marketing is video en audio ook nog steeds heel belangrijk. ‘Een foto zegt meer dan duizend woorden’ is het gezegde en dat klopt ook. Heel veel mensen krijgen hier meer gevoel bij en dat is précies wat je met online marketing wilt; een gevoel creëren dat je klant aan jouw bedrijf bindt. Doe je dit op de juiste manier, dan heb je niet alleen klanten binnen voor één sale; dan heb je een terugkerende klant gevonden. Of je dit nu via TikTok, Instagram of Facebook doet, het maakt niet uit! Het gaat erom dát je het doet en dat je het goed doet.